Az Európai Bíróság ítélete annak nyomán született, hogy az ügyvédi iroda által képviselt Tibor Trans Kft. keresetet terjesztett elő a Győri Törvényszéken szerződésen kívül okozott kárért való felelősség jogcímén, a DAF Trucks N.V. kamiongyártó cég ellen. A kereset szerint a kartell miatt a Tibor Trans drágábban tudott kamionokat vásárolni. Az ügyben a Győri Ítélőtábla fordult az Európai Bírósághoz.
 
Az EB ítélete megerősítette, hogy a károsultak érvényesíthetik igényüket azon ország bírósága előtt, amely országban a torzított piaci árakat alkalmazták, és ahol a kár bekövetkezett.
 
A ítélet szerint nincs jelentősége annak, hogy melyik kartelltagtól vették a kamiont, bármelyik kartelltag perelhető. Annak sincs jelentősége, hogy milyen szerződéses konstrukcióban vásárolták a kamionokat - gyakori védekezés volt ugyanis, hogy a kamionokat lízingelték, így jogilag nem a lízingbe vevő a tulajdonos, tehát nem őt érte a kár. A valóság ezzel szemben az, hogy a lízingbe vevőt érte a kár, hiszen a lízingbe adó a kartellel megnövelt árakra csak rátette a saját hasznát.
 
Az Európai Bizottság határozatában kartellezésért elmarasztalta a MAN, a Daimler, az Iveco, a Volvo és a DAF kamiongyártót, mivel 1997. január 17-től például a 6 és 16 tonna közötti tömegű tehergépjárművekre, valamint a 16 tonnánál nehezebb tehergépjárművekre, a merev és vontató tehergépjárművekre az EGT-ben alkalmazott árazásra és bruttó áremelésekre összehangolt megállapodásokat kötöttek.
 
Mivel az EB minden kérdésre egyértelmű választ adott, a kártérítési perek folytatódhatnak, a pereket ugyanis fel kellett függeszteni addig, amíg nem születik döntés a Tibor Trans ügyben; ez történt Magyarországon, Lettországban, Litvániában és Lengyelországban is - írja közleményében az ügyvédi iroda.